Plenarni predavači

Marina Balina je redovita profesorica Zaklade Isaaca Funka na Odsjeku za rusistiku Sveučilišta Illinois Wesleyan, Sjedinjene Američke Države. Glavno je područje njezina istraživanja dječja književnost u Sovjetskoj Rusiji, njezin povijesni razvoj i teorijski valorizirana izvornost. Njezini znanstveni interesi obuhvaćaju hibridnu prirodu biografskoga pisanja u Sovjetskoj i post-sovjetskoj Rusiji (autobiografija, memoara, dnevnika i putopisa) te je o toj tematici objavila veći broj radova.

Dr. Balina jedna je od pokretačica Radne skupine za proučavanje ruske dječje književnosti i kulture (trenutačno, djetinjstva u Istočnoj Europi, Euroaziji i Rusiji) koja okuplja znanstvenike posvećene proučavanju i promicanju dječje književnosti nekadašnjega Istočnoga bloka. Godine 2012. dr. Balina izabrana je za članicu Međunarodnoga odbora sjevernoameričke Udruge za dječju književnost – ChLA (Children’s Literature Association) te je od 2014. do 2017. obnašala funkciju predsjednice toga Odbora. Autorica je, urednica i suurednica brojnih knjiga i zbornika, među kojima i Russian Children’s Literature and Culture (s Larissom Rudovom, 2008); Petrified Utopia: Happiness Soviet Style (s Evgenijem Dobrenkom, 2009); The Cambridge Companion to Twentieth Century Russian Literature (s Evgenijem Dobrenkom, 2011) i To Kill Charskaia: Politics and Aesthetics in Soviet Children’s Literature of the 1920s and 1930s (2014.). U pripremi su joj sljedeći radovi: urednički zbornik o Hansu Christianu Andersenu i Rusiji (Hans Christian Andersen and Russia, University of Southern Denmark Press, kasna jesen 2018) i suurednica zbornika pod radnim naslovom The Pedagogy of Images: Depicting Communism for Children. Dobitnica je mnogih potpora i stipendija, među kojima se mogu izdvojiti: the National Endowment for the Humanities, the Kennan Institute for Advanced Russian Studies, the American Comparative Literature Association, the 2010 Distinguished Scholar Award from the Children’s Literature Association, i stipendija DAAD za 2017. godinu.

 

Bettina Kümmerling-Meibauer profesorica je na Odsjeku za germanistiku Sveučilišta u Tübingenu u Njemačkoj. Bila je gostujući profesor na Sveučilištu u Växjöu u Švedskoj te na Sveučilištu u Beču u Austriji. Glavna područja njezina istraživanja su svjetska dječja književnost, istraživanje slikovnica, dječji filmovi, dječja književnost i avangarda te poveznice dječje književnosti i rane pismenosti. Stručnjakinja je za svjetske dječje klasike i objavila je mnoge radove o procesima kanonizacije u dječjoj književnosti. Autorica je enciklopedije svjetskih klasika dječje književnosti (dva sveska, 1999.), monografije o kanonizacijskim procesima u njemačkoj dječjoj književnosti (2003.) te suurednica publikacije Canon Constitution and Canon Change in Children’s Literature (s Anjom Müller, 2017.). Bettina Kümmerling-Meibauer suurednica je dviju biblioteka, tj. nakladničkih nizova: “Children’s Literature, Culture, and Cognition” (John Benjamins) i “Studies in European Children’s and Young Adult Literature” (Universitätsverlag Winter). Bila je voditeljica projekta Europske unije “Children’s Literature and European Avant-Garde”, ostvarenoga uz financijsku potporu Europske zaklade za znanost (European Science Foundation). Od 2017. članica je Međunarodnoga odbora sjevernoameričke Udruge za dječju književnost – ChLA (Children’s Literature Association). Urednica je i suurednica mnogih izdanja, među kojima Emergent Literacy: Children’s Books from 0 to 3 (2011.); Learning from Picturebooks (s Jörgom Meibauerom, Kerstin Nachtigäller i Katharinom Rohlfing, 2015.); Children’s Literature and the Avant-Garde (s Elinom Druker, 2015.). Također je uredila znanstvene knjige Maps and Mapping in Children’s Literature (s Ninom Gogom, 2017.) i The Routledge Companion to Picturebooks (2018.). Dodijeljene su joj sljedeće nagrade: The ChLA Edited Book Award 2017 i the IRSCL Edited Book Award 2017.